به نقل از VGC، وینیت آرگاولم که نزدیک به یک دهه در استودیوی ناتیداگ فعالیت داشت و کارگردانی پروژه لغو شده The Last of Us Online را برعهده داشت، اعلام کرده که با همکاری جو پتناتی، کارگردان خلاق سابق ناتیداگ، یک استودیوی جدید تأسیس کردهاند تا روی اثری مشابه کار کنند.آرگاولم که سابقه کار روی بازیهایی مانند بازی Uncharted 4: A Thief’s End، بازی Uncharted: The Lost Legacy و بازی The Last of Us Part II را دارد، در گفتوگو با رسانه ژاپنی GameSpark* توضیح داد هدف او ساخت یک بازی چندنفره با همان سطح از اکشن و سینمایی بودن آثار تکنفره ناتیداگ است.او گفت: «در ناتیداگ بیشتر روی نبردهای باس تمرکز داشتم؛ باسفایتهایی که اغلب یکبهیک هستند. تلاش میکردم حتی در حالت تکنفره، حس مبارزه با یک بازیکن واقعی و نه هوش مصنوعی را منتقل کنم. برای مثال در نبرد پایانی Uncharted 4: A Thief’s End یا مبارزه الی و ابی در The Last of Us Part II از تجربه بخش چندنفره برای ایجاد حس نبرد انسانی استفاده کردم.»به گفته آرگاولم، ایده رفتن به سمت مستقل شدن از ترکیب «اکشن سینمایی اختصاصی ناتیداگ» با گیمپلی چندنفره الهام گرفته شده است. استودیوی جدید دفتر اصلی خود را در ژاپن دایر کرده است، درحالیکه پتناتی از آمریکا پروژه را پیش میبرد. تیم فعلی حدود ۱۰ عضو دارد و هدف آنها افزایش تعداد نیروها به ۳۰ نفر است. این اثر که آرگاولم آن را یک بازی «تریپل-ایندی» (ترکیبی از کیفیت AAA و ماهیت مستقل) توصیف میکند، چند ماهی است که در دست ساخت قرار دارد و هنوز برای نمایش عمومی آماده نیست، اما به گفته او، هر هفته با دوستانش آن را تجربه میکند.او تأکید کرد: «بازی جدید چندنفره است و هدفمان آوردن همان حس اکشن سینمایی آثار قبلیمان به فضای مولتیپلیر است. با شرکای مختلفی در حال مذاکره هستیم و در آینده اطلاعات بیشتری منتشر خواهیم کرد.»ناتیداگ رسماً در دسامبر ۲۰۲۳ لغو توسعه بازی The Last of Us Online را اعلام کرد و دلیل آن را مقیاس بسیار گسترده پروژه عنوان کرد؛ مقیاسی که تمرکز کامل استودیو روی پشتیبانی چندساله از بازی را میطلبید و مانع از توسعه آثار تکنفره آینده میشد.
سازندگان سابق بازی لغو شده The Last of Us Online در حال کار روی یک بازی چندنفره جدید هستند.
ارسال نظرات