تهیهکننده سابق شرکت EA میگوید که انتشار GTA 6 میتواند یا صنعت بازی را از تمرکز بر مدلهای سرویس محور دور کند، یا برعکس، این رویکرد را بیش از پیش تقویت نماید. همه نگاهها به راکستار دوخته شده تا سال آینده یکی از مورد انتظارترین بازیهای تاریخ، یعنی GTA ۶ را عرضه کند. اکنون که تاریخ انتشار این بازی نهایی شده و تأخیری در کار نیست، به نظر میرسند اثر مذکور حتی پیش از عرضه، روند کلی صنعت بازی را تحت تأثیر قرار داده است.با این حال، به گفته بسیاری، تمرکز فعلی بر روی بازیهای سرویس محور، صنعت را به مسیر نادرستی کشانده و این وضعیت روزبهروز بدتر میشود. همچنین به گفته یکی از تهیهکنندگان پیشین EA، بازی GTA 6 میتواند بر سرنوشت این روند تأثیر بگذارد و حتی مسیر صنعت را از مدلهای سرویس محور دور کند یا آن را بیش از پیش تقویت نماید.مارک دارا (Mark Darrah)، یکی از توسعهدهندگان کهنهکار و سابق BioWare میگوید که سال ۲۰۲۵ تاکنون یکی از سختترین دورانها برای صنعت بازیهای ویدیویی بوده است. او همچنین اشاره کرد که موفقیت بازی Clair Obscur: Expedition 33 نشانهای روشن از تمایل بازیکنان برای فاصله گرفتن از روند تمرکز بر مدلهای سرویس محور است. این اثر AA با بودجهای حداقلی توانست عملکردی موفق داشته باشد و به اعتقاد دارا، نشان میدهد که آثار کم هزینهتر در حال حاضر آینده صنعت بازی را رقم میزنند.با این حال، او تأکید میکند که GTA ۶ نتیجه نهایی این مسیر را مشخص خواهد کرد؛ چه این اثر متناسب با بودجه عظیم و هیجان گستردهاش موفق شود و یا خیر. اگر بازی به بزرگترین عرضه تاریخ تبدیل شود، احتمال دارد صنعت بازی بیش از پیش بر مدلهای لایو سرویس و بلاکباسترهای عظیم تمرکز کند، زیرا معمولاً از موفقیتها پیروی میکند.با این حال، اگر GTA 6 موفق نشود، این میتواند به معنای آن باشد که بازیکنان آمادهاند به سمت آثار کوچکتر، مشابه Clair Obscur، حرکت کنند و پیشتر نیز اشاره شده است.البته احتمال وقوع این سناریو چندان بالا نیست. برخی تحلیلگران پیشبینی کردهاند که GTA 6 تنها در دو ماه نخست عرضه، میتواند به فروش خیرهکننده ۸۵ میلیون نسخه دست یابد. این پیشبینی با توجه به حجم عظیم هیجان پیرامون بازی، چندان دور از ذهن به نظر نمیرسد.بازی GTA 6 قرار است در تاریخ ۲۶ مه ۲۰۲۶ (۵ خرداد ۱۴۰۵) برای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس منتشر شود.
تهیهکننده سابق شرکت EA میگوید که انتشار GTA 6 میتواند یا صنعت بازی را از تمرکز بر مدلهای سرویس محور دور کند، یا برعکس، این رویکرد را بیش از پیش تقویت نماید. همه نگاهها به راکستار دوخته شده تا سال آینده یکی از مورد انتظارترین بازیهای تاریخ، یعنی GTA ۶ را عرضه کند. اکنون که […] The post پیشبینی تهیهکننده سابق EA از تأثیر GTA 6 بر آینده مدلهای سرویس محور first appeared on گیمفا: اخبار، نقد و بررسی بازی، سینما، فیلم و سریال.
ارسال نظرات