پایان پرونده ۸ میلیارد دلاری نقض حریم خصوصی کاربران؛ زاکربرگ با سهامداران متا توافق کرد

این شکایت به‌عنوان بخشی از رسوایی کمبریج آنالیتیکا مطرح شده بود و قاضی پس از توافق دو طرف رسیدگی به آن را متوقف کرده است. The post پایان پرونده ۸ میلیارد دلاری نقض حریم خصوصی کاربران؛ زاکربرگ با سهامداران متا توافق کرد appeared first on دیجیاتو.

پایان پرونده ۸ میلیارد دلاری نقض حریم خصوصی کاربران؛ زاکربرگ با سهامداران متا توافق کرد


گروهی از سهامداران متا که از «مارک زاکربرگ» و برخی مدیران فعلی و سابق این شرکت به‌خاطر آسیب‌ واردشده به کاربران با نقض مکرر حریم خصوصی آنها شکایت کرده بودند، سرانجام به توافقی خارج از دادگاه دست پیدا کردند. به گزارش رویترز، جزئیات این توافق به‌طور عمومی فاش نشده است، اما این شکایت حقوقی به‌عنوان بخشی از رسوایی کمبریج آنالیتیکا مطرح شده بود و سهامداران در آن خواستار دریافت 8 میلیارد دلار غرامت شده بودند. هرچند مبلغ نهایی مشخص نشده، اما بعید به نظر می‌رسد که برابر با غرامت درخواستی اولیه (8 میلیارد دلار) باشد. نقض حریم خصوصی کاربران توسط متا به گفته سهامداران، زاکربرگ، «شریل سندبرگ» (مدیر عملیاتی سابق متا) و چند مدیر دیگر، به‌طور آگاهانه با نقض توافق پیشین خود با کمیسیون تجارت فدرال (FTC)، اطلاعات کاربران را بدون رضایت آنها در اختیار اپلیکیشن‌های شخص ثالث قرار داده‌اند. کمیسیون تجارت فدرال نیز در سال 2019، شرکت فیسبوک را به‌دلیل عمل نکردن به تعهدات توافق سال 2012 در زمینه حفاظت از داده‌های کاربران، 5 میلیارد دلار جریمه کرده بود (بزرگ‌ترین جریمه تاریخ در زمان خود). ماجرای رسوایی کمبریج آنالیتیکا به سال‌ها قبل بازمی‌گردد و در آن مشخص شد داده‌های میلیون‌ها کاربر فیسبوک بدون رضایت آنها جمع‌آوری و در جریان کمپین انتخاباتی ترامپ در سال 2016 استفاده شده است. قرار بود در جریان دادگاه مربوط به این پرونده، افرادی مانند مارک زاکربرگ، سندبرگ، «پیتر تیل»، «مارک اندریسن» و «رید هستینگز» (مدیرعامل نتفلیکس) شهادت بدهند. اما اکنون قاضی پرونده، «کاتلین مک‌کورمیک»، پس از توافق دو طرف، رسیدگی به آن را متوقف کرده است. این شکایت یکی از چندین پرونده درجریان علیه شرکت متا محسوب می‌شود. در پرونده‌ای دیگر، کمیسیون تجارت فدرال، غول فناوری را به رفتارهای ضدرقابتی از طریق خرید اینستاگرام و واتساپ متهم کرده و هنوز رأی نهایی صادر نشده است. همچنین اخیراً شکایت دیگری علیه متا به‌دلیل استفاده از محتوای سرقتی برای آموزش مدل هوش مصنوعی Llama مطرح شده است.

برچسب ها:
دیجیاتو Logo

دیجیاتو

ارسال نظرات