هرچند بازی Dead Island 2 که در سال ۲۰۲۳ توسط استودیو Dambuster و شرکت دیپ سیلور منتشر شد، به موفقیت تجاری قابل توجهی دست یافت، اما مسیر توسعه این بازی بسیار پرفرازونشیب بوده است. بهتازگی جزئیات جدیدی از نسخه لغو شده این بازی که نزدیک به یک دهه پیش در دست ساخت بود، منتشر شده است.به نقل از Gamingbolt، مارتین واین، مدیر ارتباطات سابق ناشر بازی یعنی دیپ سیلور، که اکنون در شرکت GameFlex Consultants فعالیت میکند، طی یک سخنرانی در رویداد Develop:Brighton، پرده از دلایل تأخیر طولانی این پروژه برداشت. او فاش کرد که تصمیم او و تیم محصول برای توقف توسعه نسخه اولیه، باعث تأخیری حدودا هشت ساله در عرضه بازی شد.واین با اشاره به تریلر معرفی بازی در سال ۲۰۱۴ گفت: «من و تیم خلاقیت به آن تریلر بهشدت افتخار میکردیم. اما حدود سه تا چهار هفته بعد، یک نسخه آزمایشی مهم از استودیو سازنده وقت دریافت کردیم و باید بگویم، آن بازی افتضاح بود.»او توضیح داد: «آن نسخه هیچ ربطی به عواملی که نسخه اول Dead Island را به یک بازی سرگرمکننده تبدیل کرده بود، نداشت. به همین دلیل ما یک تست با حضور بازیکنها ترتیب دادیم و بازخوردهای وحشتناکی دریافت کردیم.» به گفته واین، بازخوردهایی مانند «این بازی سرگرمکننده نیست»، «جذابیت ندارد» و «حسی شبیه به نسخه اول Dead Island را منتقل نمیکند» کاملا گویا بود.پس از ارائه این بازخوردها به استودیو Yager، که در آن زمان مسئولیت ساخت بازی را بر عهده داشت، تیم توسعهدهنده درخواست زمان بیشتری برای اصلاح پروژه کرد. بااینحال، واین میگوید که دو یا سه ماه بعد، بازی عملا هیچ تغییری نکرده بود و همان مشکلات قبلی را داشت.در نهایت، شرکت دیپ سیلور مجبور به گرفتن یک تصمیم دشوار شد. واین در این باره گفت: «در آن مقطع، ما میتوانستیم یک بازی افتضاح را روانه بازار کنیم. شاید مقداری پول هم به دست میآوردیم، اما این کار قطعا مجموعه را نابود میکرد.» او افزود: «ما مجبور شدیم پروژه را از آن استودیوی خارجی بگیریم و به دنبال یک تیم جدید بگردیم؛ سفری که قرار بود در سال ۲۰۱۵ تمام شود اما تا سال ۲۰۲۳ طول کشید.»واین تأکید کرد که این تصمیم سخت، در نهایت به نفع بازیکنان و خود مجموعه تمام شد: «به نظرم دیپ سیلور در آن زمان کار درستی انجام داد و Dead Island 2 در نهایت به یک موفقیت تجاری تبدیل شد، زیرا آنها قدمی را برداشتند که برای ساخت یک بازی مناسب برای بازیکنها لازم بود.»برای اطلاع، بازی Dead Island 2 یک پروسه توسعه بسیار طولانی و پرحاشیه را پشت سر گذاشت و در این مدت بین چندین استودیو از جمله Yager (سازنده بازی Spec Ops: The Line) و Sumo Digital (سازنده بازی Crackdown 3) دستبهدست شد تا سرانجام توسط استودیوی داخلی شرکت دیپ سیلور یعنی Dambuster Studios تکمیل و منتشر شود.بازی Dead Island 2 هماکنون برای پلتفرمهای کامپیوتر، ایکس باکس سری ایکس | اس و پلی استیشن 5 در دسترس است.
مدیر سابق ارتباطات شرکت Deep Silver، اخیرا اعلام کرد که نسخه اولیه بازی Dead Island 2، پتانسیل آن را داشت که کل مجموعه خود را برای همیشه از بین ببرد.
ارسال نظرات