شورولت کامارو که روزی برای رقابت مستقیم با فورد ماستنگ ساخته شد، حالا آماده است تا با چهرهای متفاوت به میدان بازگردد. طبق گزارشها اینبار کامارو نه بهصورت یک کوپهی کلاسیک، بلکه به شکل شاسیبلند فستبک برقی و رقیبی مستقیم برای فورد ماستنگ Mach-E عرضه خواهد شد. البته درصورتیکه نظر مارک روئس رئیس جنرال موتورز عملی شود، این بازگشت میتواند در قالب خودروی برقی اسپرت نیز باشد.بهنوشتهی Motortrend، با کاهش روزافزون مدلهای دو در و رشد محبوبیت شاسیبلندها، خودروسازان به سمت تولید کراساوورهای فستبک با طراحی اسپرت روی آوردهاند. اگرچه برخی طرفداران سرسخت، عرضهی یک کامارو برقی را نوعی بیاحترامی به میراث این مدل میدانند، اما تجربه نشان میدهد ورود ماستنگ Mach-E هم پایان دنیا نبود؛ بنابراین عرضهی کامارو شاسیبلند برقی نیز چندان دور از انتظار نیست.بر اساس گمانهزنیها، کاماروی ۲۰۲۷ برقی روی پلتفرم اسکیتبورد جنرال موتورز ساخته خواهد شد؛ همان معماری که پیشتر با نام «اولتیوم» شناخته میشد. این ساختار انعطافپذیر به شورولت اجازه میدهد طیف متنوعی از نسخهها، از مدلهای تکموتوره اقتصادی تا مدلهای دو موتوره پرفورمنس را تولید کند.مقالههای مرتبط:سرقتشدهترین خودرو در بازار آمریکا کدام است؟لامبورگینی و بوگاتی را فراموش کنید؛ این ابرخودرو از آینده آمده استمدلهای پایه احتمالاً به باتری ۸۵ کیلوواتساعتی مشابه شورولت بلیزر EV مجهز میشوند و نسخههای قدرتمندتر یا برد بلند، از باتری بزرگتر ۱۰۲ کیلوواتساعتی بهره خواهند برد. شارژ سریع این باتریها بهترتیب با توان ۱۵۰ و ۱۹۰ کیلووات انجام میشود. نسخههای تکموتورهی دیفرانسیل عقب بین ۲۴۱ تا ۳۶۵ اسببخار قدرت خواهند داشت، درحالیکه نسخههای دو موتوره چهارچرخ محرک میتوانند تا ۳۰۰ اسببخار قدرت و ۴۸۱ نیوتنمتر گشتاور تولید کنند.نسخهی اسپرت SS به سیستم دو موتوره AWD بلیزر EV SS مجهز خواهد شد و خروجی ۶۱۵ اسببخار و ۸۸۱ نیوتنمتر گشتاور خواهد داشت. حتی احتمال عرضهی نسخهای فوقالعاده با سه موتور الکتریکی و توان یکهزار اسببخار بر اساس معماری هامر EV نیز وجود دارد که میتواند بازگشت نسخهی افسانهای ZL1 را رقم بزند. قیمت تخمینی این مدلها بین ۳۶ تا ۶۵٫۵ هزار دلار پیشبینی میشود.
شورولت تصمیم دارد یکی از نمادهای دنیای خودرو را با ظاهری متفاوت و پیشرانهی مدرن، زنده کند.
ارسال نظرات