موفقیت بیسابقه Avengers: Endgame (2019) تنها نقطه اوج Infinity Saga دنیای سینمایی مارول نبود؛ این فیلم نشانگر آغاز یک تغییر فرهنگی مهم به سمت «سوپرهیرو فتیگ» در سطح گسترده بود. درحالی که این فیلم رکوردهای گیشه را درهم شکست (۲.۷۹۹ میلیارد دلار در سطح جهانی) و پایانبندی عمیقاً رضایتبخشی برای طرفدارانی ارائه داد که بیش از یک دهه از داستانها را دنبال کرده بودند، چالشی تقریباً غیرقابل عبور برای Marvel Studios و این ژانر بهطور کلی ایجاد کرد. Endgame به عنوان یک پایان طبیعی عمل کرد و باعث شد بسیاری از تماشاگران معمولی آن را نقطه خروجی ایدهآل ببینند. از دست دادن شخصیتهای محبوب و اصلی مانند تونی استارک/آیرون-من، استیو راجرز/کاپیتان آمریکا و ناتاشا رومانوف/بلک ویدو خلأیی ایجاد کرد که قهرمانان جدید نتوانستند آن را پر کنند.تماشا از یوتیوبهمزمان، Marvel Studios بهطور چشمگیری خروجی خود را افزایش داد، بهویژه در پلتفرم Disney+، و از سال ۲۰۲۰ تاکنون ۱۲ سریال منتشر کرده است. آنچه قرار بود به عنوان گسترش باشد، کمکم شبیه «تکلیف اجباری» برای تماشاگرانی شد که سعی داشتند با طرحهای بههمپیوسته و حضورهای کوتاه ضروری برای درک فیلمهای جدید همراه بمانند. این سرعت بیامان، همراه با روایتهای فرمولی و کیفیت متغیر (مثلاً Thor: Love and Thunder، Ant-Man and the Wasp: Quantumania)، احساس خستگی را تشدید کرد. منتقدان به عملکرد ضعیف گیشهای مانند The Marvels (2023) به عنوان شاهدی ملموس از این خستگی اشاره کردند.پدیدهای که بهطور گسترده به عنوان «Superhero Fatigue» شناخته میشود، بلافاصله پس از دوران Endgame در گفتمان فرهنگی ریشه دواند. این پدیده نشاندهنده خستگی مخاطبان از اشباع ژانر، پیچیدگیهای بههمپیوسته و کاهش محسوس اصالت پس از نقطه اوج طبیعی این ساگا است.
موفقیت بیسابقه Avengers: Endgame (2019) تنها نقطه اوج Infinity Saga دنیای سینمایی مارول نبود؛ این فیلم نشانگر آغاز یک تغییر فرهنگی مهم به سمت «سوپرهیرو فتیگ» در سطح گسترده بود. درحالی که این فیلم رکوردهای گیشه را درهم شکست (۲.۷۹۹ میلیارد دلار در سطح جهانی) و پایانبندی عمیقاً رضایتبخشی برای طرفدارانی ارائه داد که بیش […] The post سوپرهیرو فتیگ چیست و از چه نقطهای آغاز شد؟ first appeared on گیمفا: اخبار، نقد و بررسی بازی، سینما، فیلم و سریال.
ارسال نظرات