به نقل از گیمینگبولت، در حالی که نسخه جدید مجموعه مبارزهای Virtua Fighter توسط استودیو ریو گا گوتوکو (Ryu Ga Gotoku) در حال توسعه است، هنوز نامی رسمی ندارد. حال ریچیرو یامادا، تهیهکننده بازی در مصاحبهای درباره وفاداری سازندگان یاکوزا به دیدگاه یو سوزوکی، خالق سری Virtua Fighter پیرامون آسان بودن تجربه مبارزات بازی برای تمام بازیکنها به گفتگو پرداخته است. یامادا در مصاحبهای با IGN تایید کرد که تغییراتی در تنظیمات گیمپلی سنتی سری Virtua Fighter که عموما بر پایه سه دکمه اصلی پیادهسازی شده است، اعمال خواهد شد. برای درک بهتر میتوان گفت که گیمپلی مبارزات بازیهای Virtua Fighter معمولا با سه دکمه اصلی برای مشت، لگد و دفاع انجام میشوند. در حال حاضر مشخص نیست که سازندگان نسخه جدید همان سیستم سه دکمهای سنتی را حفظ خواهند کرد یا تمایل دارند تا تغییراتی جزئی یا ارتقایی کلی در آن اعمال کنند. در هر صورت هدف سازندگان این است تا هرکسی بتواند بازی آینده Virtua Fighter را تجربه کند.یامادا در این باره توضیح داد: «در ابتدا وقتی یو سوزوکی مجموعه Virtua Fighter را خلق کرد، تستهای زیادی برای طراحی گیمپلی آن انجام داد. او مبارزات بازی را با مکانیسمهای بیش از سه دکمه هم آزمایش کرد، اما در نهایت نتیجه گرفت که سیستم مبارزات با سه دکمه اصلی بهتر است. در آن زمان بازی Virtua Fighter روی سرگرم کردن مخاطبان مراکز بازی آرکید تمرکز داشت؛ بنابراین سیستم انتخاب شده در آن زمان بهترین بود.مفهوم این انتخاب به تمایل سازندگان ارتباط داشت؛ زیرا آنها میخواستند تا محصولی ارائه دهند که خیلی پیچیده نباشد و هرکسی بتواند از تجربه آن لذت ببرد. به همین خاطر است که استودیو ریو گا گوتوکو احساس میکند که باید به این هدف خالق سری احترام بگذارد. ما نیز باید یک بازی بسازیم تا هرکسی بتواند آن را به آسانی تجربه کند.» تهیهکننده پروژه Virtua Fighter در ادامه خاطرنشان کرد که وقتی اولین نسخه مجموعه در حال توسعه بود و در سال ۱۹۹۳ منتشر شد، هدف آن عموما انتشار روی دستگاههای بزرگ آرکید مراکز تفریحی بود و بازیکنهای کنسولهای خانگی در اولویت بعدی قرار داشتند. بااینحال در دنیای مدرن این اولویتبندی تغییر کرده است و استودیو ریو گا گوتوکو بیشتر روی بازیکنهای خانگی تمرکز دارد.یامادا توضیح داد: «در حال حاضر و احتمالا در آینده، Virtua Fighter فقط یک بازی برای سرگرم کردن مخاطبان دستگاههای آرکید نخواهد بود، بلکه بیشتر با هدف عرضه روی کنسولهای خانگی توسعه مییابد؛ بنابراین وقتی به این فکر میکنید که بازیکنها چگونه قرار است از تجربه این بازی در اتاق نشیمن خانه خودشان لذت ببرند، آن موقع است که چیزها کمی تغییر خواهند کرد. بااینکه مفهوم دسترسیپذیری حداکثری بازی حفظ میشود، اما نمیتوانیم روی نگه داشتن همان سیستم سه دکمهای محدود همیشگی تمرکز کنیم. نکته مهمتر این است که میخواهیم محصولی بسازیم تا هر کسی بتواند در خانه خودش سبک جدید Virtua Fighter را تجربه کند.»در حالی که این بیانیه دقیقا نشان نمیدهد که چه تغییراتی در سیستم دکمهزنی همیشگی سری Virtua Fighter رخ خواهد داد، سخنان یامادا تاکید دارند که تجربه این بازی مبارزهای آینده برای تازهواردها دشوار نخواهد بود. حال باید برای جزئیات بیشتر منتظر اعلامیههای آینده توسعهدهنده بمانیم.
استودیو ریو گا گوتوکو روی قابل تجربه بودن بازی آینده Virtua Fighter برای تمام بازیکنها تمرکز کرده است.
ارسال نظرات