اسکایریم، یکی از بزرگترین و خاطرهانگیزترین جهانهای باز در تاریخ بازیهای ویدیویی، حالا به شکل نقشهی عظیم لگویی بازسازی شده است. این پروژهی باورنکردنی را طرفدار وفاداری به نام ایان روسما (Ian Roosma) ساخته و بیش از دو سال و نیم زمان و نزدیک به ۷۴ هزار قطعه لگو برای آن صرف شده است.نقشهی لگویی که بهصورت توپوگرافی واقعی از اسکایریم طراحی شده، حدود ۲٫۵ متر عرض و نزدیک به ۲ متر ارتفاع دارد و در مجموع از ۴۴ لایهی متفاوت تشکیل شده است. طبق اطلاعات منتشرشده در کانال یوتیوب روسما، این پروژه به ۹ ماه برنامهریزی و سپس بیش از دو سال ساخت مداوم نیاز داشته است. از میان دقیقاً ۷۳٬۷۶۱ قطعه لگو، بیش از ۵٬۷۰۰ قطعه برای ساخت درختها به کار رفتهاند.پخش از رسانهآپاراتلایکآنچه نقشه را واقعاً خاص میکند، جزئیات باورنکردنی آن است؛ از شهرهای معروف اسکایریم مانند Whiterun ،Windhelm ،Markarth و Riften گرفته تا مکانهای فرعی مانند معابد Talos، خرابههای Dwemer، اردوگاههای Imperial و Stormcloak، فانوسها، مزارع و حتی کشتیهای غرقشده نیز در این نقشه جا گرفتهاند. در مجموع، ۲۹۲ نقطهی قابلشناسایی در نقشهی لگویی اسکایریم وجود دارد که برای هر طرفدار این بازی، حس نوستالژی را زنده میکند.مقالههای مرتبط:لگو (LEGO)؛ حقایقی درباره اسباب بازی دوران کودکیلگو مستقیماً وارد دنیای گیم میشود؛ ایجاد تیم اختصاصی برای توسعه بازیهای محبوبروسما در گفتوگویی با گیماسپات اعلام کرد که اسکایریم برای او دنیای فراموشنشدنی و جاودانه است. او میگوید بازسازی هر نقطه از این نقشه، حکم سفر در خاطرات بازیهای گذشتهاش را داشت. او قبلاً نیز نقشهی بازی The Legend of Zelda را با استفاده از ۲۵ هزار قطعه لگو بازسازی کرده بود.روسما در پایان گفته که مطمئن نیست پروژهی لگویی بعدی بتواند به اندازهی اسکایریم بزرگ و تأثیرگذار باشد، اما حالا میتواند وقت بیشتری را صرف پروژهی Oblivion Remastered کند.
اگر فکر میکنید ساختن با لگو سرگرمی کودکانه است، نگاهی به بازسازی عظیم و خارقالعاده از دنیای اسکایریم بیندازید.
ارسال نظرات