بوگاتی توربیون ویژگیهای منحصربهفردی مثل کیلومترشمار تیتانیومی، سیستم تعلیق با قطعات چاپ سهبعدی و دیفیوزر عقب غولپیکر دارد؛ اما شاید جذابترین ویژگی توربیون، سیستم صوتی آن باشد.بهگفتهی میت ریماک، مدیرعامل گروه بوگاتی-ریماک، بوگاتی توربیون اسپیکرهای سنتی ندارد و بهجای آنها از عناصر پیزوالکتریک برای لرزاندن بدنهی فیبرکربنی خودرو استفاده میکند؛ بنابراین کل شاسی توربیون بهعنوان یک اسپیکر بزرگ عمل میکند.در سیستمهای صوتی و اسپیکرهای مرسوم، سیگنالهای الکتریکی به یک آهنربا ارسال میشوند تا با حرکت رفتوبرگشتی سیمپیچ صوتی، دیافراگم (معمولاً مخروطی از جنس کاغذ یا فلز) بلرزد و صدا تولید شود. عملکرد چنین سیستمهایی بسیار عالی است، اما آهنرباها میتوانند وزن خودرو را بهصورت چشمگیری افزایش بدهند.اسپیکرهای پیزوالکتریک از کریستالهای کوچک مانند کوارتز بهره میبرند که با دریافت سیگنال الکتریکی، دیافراگم فلزی کوچکی را مرتعش میکنند تا صدا تولید شود. این فناوری معمولاً در دستگاههای سادهای مثل ساعتهای کوارتزی برای ایجاد صدای زنگ دیده میشود، اما بوگاتی با اتصال عناصر پیزوالکتریکی به محفظهی فیبرکربنی توربیون، یک شاهکار جدید خلق کرده است.مقالههای مرتبطشایعه هیجانانگیز تأیید شد: خودرو عضلانی رم TRX برمیگردداین مرسدس سفارشی بهطرز حیرتانگیزی پرقدرت استمیت ریماک در گفتههایش به سابووفر پیزوالکتریک نصبشده روی سقف ابرخودروی بوگاتی توربیون اشاره کرد و تأکید کرد که آنها حالا با کاهش وزن و صرفهجویی در فضا، کیفیت صدایی فراتر از بوگاتی شیرون ارائه میدهند.بوگاتی حالا اولین شرکتی است که با استفاده از عناصر پیزوالکتریک، کل بدنهی فیبرکربنی خودرو را به یک اسپیکر بزرگ تبدیل میکند.
ابرخودرو بوگاتی توربیون برخلاف سایر خودروها به اسپیکر مجهز نیست و از سیستمی خلاقانه استفاده میکند.
ارسال نظرات